Tuesday, December 3, 2013

Cuti tak lepas

Minggu lepas aku ada mohon cuti pada 12-13 Disember. Memandangkan aku agak lama tak ambil cuti dan kebetulan aku memang plan nak rehatkan diri.  

Semalam aku dapat emel daripada big boss dan maklumkan bahawa permohonan cuti aku ditahan selagi big boss tak dapat report aku. What??!! 

Waaahh!! Ini 1 rekod yang luar biasa sebab sepanjang aku kerja, aku tak pernah dapat cuti yang tak lepas. Ya aku tahu aku ada kerja yang perlu diselesaikan tapi takkanlah sampai itu nak berkira? Nampak sangat big boss tak ngam dengan aku. 

Kalau ikutkan hati, aku nak tukar department dan pernah terlintas juga untuk mencari kerja lain. Dahsyat tak? Bila fikir semula, rasa sayang pula nak tinggalkan sebab dah 6 tahun aku kerja kat opis sekarang. 

Untuk pengetahuan semua, aku tak pernah ada masalah dengan big boss sebelum ini. Semenjak dapat big boss baru pada tahun lepas, aku agak tertekan. Hari-hari masuk kerja, dah tak ada semangat lagi. Hati pun tak senang dan suka. Sampai macam tu sekali aku rasa sekarang. 

Aku tak kisah kerja banyak atau lebih masa tapi kalau hati dah tak senang, tak boleh nak buat apa-apa lagi. Beza sangat masa aku mula-mula masuk opis dulu. Susah senang bersama-sama. 


Kawan-kawan yang pernah 1 department dulu. Abaikan posing aku yang over itu. Hahaha..

p/s: ada kerja kosong tak?

3 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails